Verder richting zuiden - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van Fam Konings - WaarBenJij.nu Verder richting zuiden - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van Fam Konings - WaarBenJij.nu

Verder richting zuiden

Blijf op de hoogte en volg Fam

31 Oktober 2012 | Australië, Port Stephens

Na een ijskoude en korte nacht :) vanmorgen wakker geworden met stralend weer. Het zonnetje lachte ons en de vogeltjes floten ons toe. Helaas vandaag geen "goodmorning" van de kangoeroes maar wel van een club gepensioneerde Australiërs die allemaal met de caravan op doortocht waren en volgens mij blij waren om ook weer eens wat "jonge" bloempjes te zien!.

Na het ontbijt en alles te hebben opgeruimd rond 9.00u op weg gegaan. Inmiddels zijn we weer een beetje in het ritme want de klok een uur vooruit heeft ons de afgelopen twee dagen een beetje parten gespeeld. Heb ik thuis in het voorjaar ook altijd "last" van dus dat beloofd nog wat als we naar Nieuw Zeeland gaan, want dan gaan we weer twee uur vooruit!. Komt tijd, komt raad.

Vandaag hadden we niks speciaal op de planning staan. Ons enige doel was verder afzakken naar het zuiden om tegen donderdagavond in Sydney te zijn.
We zijn vertrokken via de New England HWY richting Muswellbrook en deze route deed zijn naam eer aan. Het landschap deed ons denken aan Schotland. Mooie weidse velden met daarin prachtige Schotse Hooglanders (zijn koeien). Een prachtig gezicht en alles behalve een opoffering om door te rijden.

In Muswellbrook even een "pit-stop" gemaakt en een bakkie gedaan en toen weer verder richting Maitland. Wederom door prachtige natuur en met een dochter achterin die constant aan het oefenen is voor "THE Voice". Genieten dus.

Bovendien heeft Ylva zich bedacht dat ze mee gaat doen aan "Sterrren springen". "Mamma, dan ga ik net als Atje van de hoge toren", "en mamma dan moet u zorgen dat Siebe mijn vlam meegaat en die zit dan op de voorste rij en dan geef ik hem voordat ik ga springen nog een kusje". Ze ziet het helemaal voor zich en elke keer als we ergens zijn met een zwembad dan gaat ze oefenen. Dus over een paar jaar........

In Maitland zijn we nog even gestopt en hebben we geluncht. Daarna zijn we aan het laatste stuk voor vandaag begonnen. Onze einddoel was het schiereiland Port Stephens bij Nelson Bay. Dat wat op de kaart niet zo'n grote afstand leek, bleek in de praktijk behoorlijk tegen te vallen en dus bereikten we pas tegen 15.15u (l.t.) de camping. Meteen merkten we ook dat we in een wat elitairder gebied zaten, want de camping was meteen 10AUS $ duurder dan alle campings die we tot nu toe gehad hadden. Maar ja, ze hadden er een verwarmd binnenzwembad en een buiten zwembad voor Ylva en een een mooi speelparadijs dus dat was ook wat waard.

Camper op de plaats gezet, spullen ingeruimd en toen wilde de jonge dame natuurlijk gaan zwemmen want ze moest oefenen!. Bij het buiten zwembad was niemand en dat terwijl het 30gr. was. Vreemd!. Maar al snel begrepen we waarom, het water was ijs- en ijskoud en niet te doen. Doen maar naar het binnenbad. Daar was het iets drukker en qua watertemperatuur een stuk aangenamer. En Ylva, die heeft daar een show weggegeven.

Na het zwemmen nog even naar het binnenspeelparadijs en toen terug naar de camper. Douchen, eten koken, afwassen, nog een kleine wandeling gemaakt op zoek naar koala's (helaas geen gevonden) en toen onze jonge dame in bed gestopt. Het was weer een mooie dag.

En morgen.....voor morgen hebben we onze planning aangepast. We hebben besloten nog een dag opdit schiereiland te blijven om het goed te bekijken en ontdekken. Op het eind van de middag zullen we dan al een stukje richting Sydney rijden, maar we zullen er uiteindelijk pas tegen vrijdag aankomen.
Dit is nou het voordeel van "je huis" bij je hebben, niks gereserveerd hebben en tijd genoeg ter beschikking hebben.

Welterusten en tot morgen

Lieve groet Antoinette, Roel en Ylva xxx...

• 01 November 2012 - 06:55

Wildred:

Hoi bofkonten,
    Als ik lees 30 graden, heerlijk! Ylva geniet daar van, zeker ook vanhet buiten zwemmen. Maar ik lees al dat als het buitenzwembad te koud is, jullie de mogelijkheid hebben om binnen te zwemmen, toppie!
    Hier hebben Jana en Era hun winterjassen aan en af en toe al handschoenen. Herfst is het thema op school! Maar voor Kane wel aangenamer om te wandelen denk ik dan 30 graden. Hij zal wel genieten van deze lagere temperaturen, alswel gewend om het lekker warm te hebben binnen. Shaman geniet ook van dit weer, hij is onlangs 2 jaar geworden en zaterdag is zijn verjaardagswandeling met zijn papa, mama, broertjes en zusjes.
    Ik wens jullie veel zwemplezier, met veel zon en ontspanning in jullie reis.
    Groetjes, Wildred

• 01 November 2012 - 12:36

Henk En Carola :

Hallo luitjes,Alweer heel wat kilometers afgelegd door die prachtige natuur.Nu in Nelson Bay, heb net even foto's gekeken zag veel mooie plaatjes en vooral veel met dolfijnen.Ik hoop dat jullie die ook nog gaan zien.Goede reis verder en geniet verder,Gr. Henk en Carola.

• 02 November 2012 - 15:27

Camiel:

Hoi Antoinette, Roel en Ylva,

Wat klinkt dat allemaal sjiek wat jullie allemaal zien en meemaken, ik zou er nog jaloers van worden. Ik lees regelmatig jullie amusante stukjes, zodat ik een beetje op de hoogte blijf. Goeie reis en geniet!

Camiel

PS: op mijn arm zit inmiddels een mooi rose velletje...