Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Fam Konings - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Fam Konings - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Fam

31 December 2012 | Maleisië, Langkawi Islands

Evenals de afgelopen dagen hebben we vanmorgen ook weer lekker uitgeslapen. Daarna zijn we op het gemak opgestaan en hebben we ons aangekleed. Buitengekomen zagen we dat de lucht niet zo mooi blauw was als de afgelopen dagen; sterker nog het was grijs en grauw. "Laten we eerst maar eens gaan ontbijten en wie weet schijnt daarna de zon wel weer".

Na het ontbijt was er aan het weerbeeld nog niet veel veranderd helaas. Toch hebben we onze zwemkleding aangetrokken en zijn we richting het zwembad gegaan. Het voordeel hier is dat al schijnt het zonnetje niet, de temperatuur blijft aangenaam.

Al vrij snel nadat we ons een plekje hadden gezocht vielen de eerste druppels en het zag er niet naar uit dat het bij een buitje zou blijven. Ylva (en mamma ook) wilde graag nog een keertje gaan batikken, dus dat zijn we dan maar gaan doen, zaten we tenminste droog.
Terwijl we aan het batikken waren, ontdekte Ylva dat er Nederlandse kindjes in het zwembad waren en natuurlijk wilde ze daar graag naartoe. Gevolg: mamma heeft het mogen afmaken.

Het was ondertussen droog geworden en dus hebben we nog een tijdje aan het zwembad doorgebracht. Ylva heeft fijn gespeeld met de kindjes en wij hebben ondertussen wat met de ouders geklets.

Tegen drieën trok de lucht opnieuw dicht en begon het te regenen. Dit kwam eigenlijk wel goed uit want nu hadden we een "excuus" om terug richting het huisje te gaan. We wilden nl. dat Ylva nog een paar uurtjes ging slapen omdat ze vanavond het vuurwerk wil zien en het dus laat gaat worden.
Terug in het huisje hebben we ons gedoucht en zijn toen met z'n drieën een tukkie gaan doen.

We hadden het wekkertje gezet om te voorkomen dat we ons zouden verslapen (want je zult het net zien dat je nu zo vast in slaap valt dat je pas tegen tienen wakker wordt) want we werden om 19.30u bij het "New Years Eve" diner verwacht.
Om 19.00u zijn we opgestaan en hebben we ons klaargemaakt voor de avond. Ylva wilde haar "kerstjurkje" weer aan en zag er dus wederom als een prinsje uit; je merkt dat ze al een echt dametje begint te worden :).

Op het strand was alles in countrystijl versierd en zag het er, evenals met Kerst, heel gezellig uit. De tafels waren mooi opgedekt en overal lagen er toeters en bellen om het feest compleet te maken.
Om 19.30u heeft de directie de gasten toegesproken; een mooie toespraak waarin werd aangegeven dat het een speciale ouderjaarsavond zou worden omdat het hotel over twee weken sluit. Voor directie en medewerkers een avond met gemengde gevoelens, maar ook een reden om goed te feesten!. Daarna werd het buffet geopend en kon iedereen "aanvallen", want als je ziet hoe sommigen dan tekeer gaan.....alsof ze maanden niet meer hebben gegeten, niet normaal gewoon.

Het was een gezellige avond met lekker eten en twee hele goede live-bands. We hebben ons dan ook goed vermaakt met dansen, beetje kletsen met andere gasten en gaffelen; want één ding is zeker: gaffelen dat kun je op zo'n avond. Het is geweldig om te zien hoe sommigen erbij lopen, zich gedragen en "misdragen" (als ze wat drank ophebben), hoe koppel samenstellingen zijn, kortom: genoeg te zien en om over te praten.

En toen werd het 1 minuut voor twaalf en kon het aftellen beginnen.
Het aftellen tot het nieuwe jaar.....maar ook het aftellen voor onze reis, het zit er nu echt bijna op.

Tien... negen... acht... zeven... zes... vijf... vier... drie... twee...één....HAPPY NEW YEAR, WELCOME 2013!.
Nadat we elkaar goed en wel "een zalig, gezond, liefdevol en gelukkig Nieuwjaar hadden kunnen wensen, barstte het vuurwerk los. Een zeer mooi en sierlijk vuurwerk, prachtig om te zien; we hebben er van genoten en Ylva vond het natuurlijk helemaal geweldig.

Nagenietend van het vuurwerk hebben we ons drankje opgedronken en zijn daarna richting lobby gegaan om met het thuisfront te skypen. Ook al was het in Nederland en België nog geen Nieuwjaar, toch wilden we iedereen al de beste wensen overbrengen.
Ylva was ondertussen al in slaap gevallen want die was "stik kapot" en dus zijn we nadat we ons rondje hadden gedaan terug naar het huisje gelopen en onder de lakens gekropen.

Gelukkig Nieuwjaar!

Lieve groet Antoinette, Roel en Ylva xxx...

• 01 Januari 2013 - 10:20

Wildred:

Goedemorgen!
    De beste wensen voor 2013!ook hier is het nu nieuwjaarsdag.
    Alvast een goede terugreis.
    Groetjes, Marwin Wildred Jana Era