Ontbijt met de kangoeroes - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Fam Konings - WaarBenJij.nu Ontbijt met de kangoeroes - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Fam Konings - WaarBenJij.nu

Ontbijt met de kangoeroes

Blijf op de hoogte en volg Fam

30 Oktober 2012 | Australië, Tamworth

In Amerika zouden ze er een attractie van maken, maar hier in Australië is het ons gewoon overkomen; ontbijten met de kangoeroes!.

Zoals elke morgen als Ylva wakker wordt, kijkt ze van boven uit haar holletje door het raampje naar buiten om te zien of het al licht is en of er vogeltjes zitten. Zo ook vanmorgen. Alleen de reactie was vandaag iets anders dan andere ochtenden: " mamma, pappa er zitten kangoeroes bij onze camper!".
Wij dachten dat het een grapje was, maar besloten toch maar eens te kijken. En warempel het was waar, er zat een groepje kangoeroes vlak voor onze camper. Hoeveel geluk kun je hebben?. Echter bij het openen van de deur kregen onze vrienden het schijnbaar toch iets te heet onder hun poten en kozen het " kangoeroepad".

We besloten om deze morgen, bij wijze van uitzondering, buiten te ontbijten want je weet maar nooit. In eerste instantie was dit niet zo'n goed plan want binnen enkele minuten waren we omsingeld door eenden en parkietachtige vogels die ons het brood van de tafel stalen. Echt iets voor mij en het liefst was ik meteen naar binnen gegaan. Maar......ons doorzettingsvermogen werd beloond en opeens stond (later tot huisvriend omgedoopt) "Kangie" op ons stoepje. Geweldig! En Ylva die vond het natuurlijk prachtig en straalde van oor tot oor. Een echte kangoeroe die gewoon gezellig even met ons mee komt eten. Natuurlijk hebben we hem alles gegeven (o.a. boterham met pindakaas) want we vonden het maar wat gezellig dat hij er was. Op een gegeven moment was het genoeg geweest en moesten we ook gaan opruimen, maar onze kleine meid en haar nieuwe vriendje vonden dat niet zo'n goed plannen hebben zich toen nog eventjes met hun tweetjes vermaakt.

Met enige vertraging, zijn we vandaag wat later "on route" gegaan dan normaal. Echter dit mocht de pret niet drukken want we hadden wat onbeschrijfelijkst en onvergetelijks meegemaakt. We hebben ontbeten met een kangaroes. Wie kan dat nu zeggen?

Vanuit Arrawarra zijn we naar Dorrigo gereden, omdat daar de Waterfall Way begon en deze wilden we vandaag volgen. In Dorrigo zijn we als eerste naar de Newell Falls en de Dangar Falls gaan kijken. Deze hadden minder water dan normaal omdat er de laatste tijd nauwelijks tot geen regen was gevallen in dit gebied. Dit was uitzonderlijk omdat dit normaal een vochtig gebied is.
Daarna zijn we doorgereden naar de Ebor Falls. Ook hierin stond minder water dan normaal. Echter hierin zou snel verandering komen.......

We waren n.l. al even bang dat we ze gingen missen, de regenbuien van Kuala Lumpur, Maar vandaag waren de weergoden ons "gunstig gezind"en trakteerde ons op een fikse bui, die bijna de hele middag duurde, tijdens onze tocht over de Waterfall Way. Toepasselijker kan bijna niet, maar het was voor het goede doel zullen we maar zeggen. The Falls snakte naar water en dat hebben ze gekregen.

Van de Ebor Falls zijn we naar de Wollomombi Falls gereden waarvoor de regen van de hele middag nog niet had mogen baten want deze stond nagenoeg droog. Als laatste, want het was echt geen pretje met het weer, zijn we naar de Bakers Creek Falls gereden. Ook een mooie waterval maar nauwelijks tot geen water. Maar ondanks het gemis van water blijft de waterval iets geweldigs.

Wat we ook gezien hebben is wederom een prachtige natuur. Een afwisseling van dorre en groene weiden, prachtige bomen, goed gevoederde koeien en kuddes schapen!. Tot vandaag nog geen schaap gezien in Australië en nu kuddes.
Inmiddels waren we in Armidale aangekomen en dit betekende tevens het einde van de Waterfall Way.

Omdat het nog niet zo laat in de middag was en het toch regende hebben we besloten nog een stukje verder richting het zuiden tot rijden. We willen n.l. tegen vrijdag in Sydney zijn. Na eerst een bakkie bij onze vaste hofleverancier de Mc Donalds zijn we toen via de New England Hwy richting Tamworth gereden en hier hebben we een camping opgezocht. Onze camper geparkeerd, spullen geïnstalleerd, gekookt en gegeten, na gebabbeld en genoten van de ochtend en vandaag en op tijd naar bed.

Hopelijk wordt morgen net zo'n mooie dag als alle afgelopen dagen, alleen met wat beter weer.

Lieve groet Antoinette, Roel en Ylva xxx...

• 30 Oktober 2012 - 17:07

Opi En Omi:

Halo lieve luitjes, wat geweldig ontbijten met de kangaroos,je zult het maar meemaken,wederom vinden wij jullie verhaal prachtig en we zijn blij dat we vanmorgen weer contact hadden via Skype,wij wensen jullie voor morgen weer een goede reis.
    Dikke knuffel opi en omi

• 30 Oktober 2012 - 20:55

Frans En Truus Franssen:

Ontbijten met een kangoeroe is wel echt apart en bizar. Truus viel de mond open van verbazing. Hoe bestaat zo iets vroeg ze zich af. Wat de gekozen campings betreft zit het wel snor. Ik las dat ook in een vorig verslag. Frans spreekt uit ervaring mbt de keuze van campings van Roel. Afgelopen Tour jaar een perfecte keuze.

gr.

• 30 Oktober 2012 - 21:00

Fam Danielse:

Lieve roel, Antoinette en Ylva

Erg leuk het bezoekje van Kangie, jullie keenie eet ook heel graag boterhammetjes. Vorige week heeft hij Mara haar boterham van de salontafel gestolen, gekleurde hagel vindt hij ook erg lekker. En vandaag omi "s boterham met kaas en sjroop. De liefdesrelatie met omi is trouwens nog niet zo geweldig, vandaag flinke ruzie met haar gehad, ik kon kane vanmorgen niet buiten leggen omdat het regende, dus mijn vader moest haar brengen en kane buiten leggen, gelukkig was het toen droog. Verder gaat alles prima, geniet van jullie trip. Liefs de Danielskes

• 30 Oktober 2012 - 21:00

Fam Danielse:

Lieve roel, Antoinette en Ylva

• 30 Oktober 2012 - 21:19

Yvonne:

hallo reizigers,

wat een geweldige ervaring!!! ontbijten met de kangaroes.
    bijna ongelofelijk...maar gelukkig hebben jullie ook weer mooie foto's als bewijs!!
    super!!
    ylva is al helemaal vriendjes met de kangaroes...harstikke leuk!!
    en nu kon je op de foto ook goed zien hoe groot jullie camper is..mega!!
    echt een woning op wielen..veel plezier!
    xxx yvonne

• 31 Oktober 2012 - 07:38

Jet&leon:

met mijn ontbijt met muisjes kom ik zeker niet in de buurt (hihi)...een kangaroe! manmanman, kei vet zeg!!!
    zeg Yvonne, ivm de mega camper. die driver daarvan......respect man!! hij draait dat ding toch maar in alle bochten...chapeau!

nog happy days

• 31 Oktober 2012 - 21:10

Hans En Els:

Hallo jullie drietjes daar down under. Ik ben inmiddels ook aangehaakt en heb alle reisverslagen, en reacties, gelezen. Fantastisch wat jullie daar allemaal beleven met dat nomaden leventje. Prachtig om in zo'n camper te reizen en veel te zien wat we meestal alleen uit boekjes kennen. Ook leuk om zowat de hele familie te zien meeleven. Groeten aan jullie drietjes vanuit Stramproy en we blijven meelezen.
    Hans en Els