Het schiereiland Port Stephens - Reisverslag uit Mannering Park, Australië van Fam Konings - WaarBenJij.nu Het schiereiland Port Stephens - Reisverslag uit Mannering Park, Australië van Fam Konings - WaarBenJij.nu

Het schiereiland Port Stephens

Blijf op de hoogte en volg Fam

01 November 2012 | Australië, Mannering Park

Vanmorgen bij het wakker worden stond de zon al hoog aan de hemel. Het beloofde een zonnige dag te worden.
Na het ontbijt alles opgeruimd en klaar gemaakt voor vertrek. We hoefden deze keer niet eerst een flink stuk te rijden want we bleven in eerste instantie op het eiland.

Als eerste zijn we naar Anna Bay en Boat Harbour gereden. Hier hebben we een mooie wandeling over het strand gemaakt en genoten van de vroege ochtend zon en de opkomende golven. En wat is het heerlijk om met je blote voeten door de zee te lopen die een temperatuur heeft van een aangename douche. Ylva heeft dan ook volop genoten en was er het liefst helemaal ingegaan.

Van Boat Harbour zijn we naar Fingal Bay gereden. Helaas was hier niet zoveel te beleven en dus zijn we doorgereden naar Shoal Bay. In Shoal Bay hebben we over de "boulevard" gewandeld en genoten van alle 65+ers die op het stand lagen te zonnen of baantjes aan het trekken waren in de zee. Een geweldig gezicht om te zien. Maar ook genieten van het feit dat je dus op deze manier ook je "oude dag kunt doorbrengen".
Na onze wandeling een lekker bakkie met koek gedaan op het plaatselijke terrasje. Heerlijk!.

Na Shoal Bay zijn we naar Nelson Bay gegaan en hebben we boven op de top bij de vuurtoren genoten van het geweldige uitzicht, het strand en alles wat een zonnige dag aan "the beach" nog te bieden heeft!.

Van Nelson Bay zijn we via een prachtige landweg langs Salamander Bay naar Soldiers Point gereden. Hier kwamen we net aan op het moment dat de vissers terug keerden van hun vangst. Wat mooi was om te zien, was hoe ze werden opgewacht door een enorme groep pelikanen. Voor hun betekende de terugkomst van de vissers etenstijd!. De vissers maakten hun vissen n.l. schoon in een speciaal daarvoor geplaatste bak en gooiden vervolgens alle restafval naar de pelikanen. Een prachtig gezicht om te zien hoe ze eerst allemaal klaar zitten met de mond open en vervolgens elkaar te lijf gaan om een stukje vis. Geweldig. Ylva heeft haar ogen uitgekeken en wij ook.

Vervolgens hebben we onze weg vervolgd naar Lemon Tree Passage en Mallabula. Dit was helemaal aan de andere kant van het eiland. Echter in dit gebied zouden zich veel koala's bevinden en natuurlijk hopen we er nog steeds eentje in de vrije natuur tegen te komen. We hebben hier een wandeling gemaakt door het bos en de mangrove en onze enige conclusie was dat " het zoeken naar een speld in een hooiberg" gemakkelijker is dan naar een koala in de vrije natuur. De kans dat je er eentje ziet is wel zo ontzettend klein; dan heb je gewoon het lot uit de loterij. En dat was voor ons (vandaag en de afgelopen dagen op het gebied van de koala's) in ieder geval niet het geval.

Na onze zoektocht naar koala's een paar kleine boodschappen gedaan en toen met de camper richting Sydney. Omdat dit echter nog een behoorlijk aantal kilometers was en het al tegen vijven liep, hebben we besloten om halverwege in Mannering Park (bij Lake Macquarie) de camping op te zoeken. Hier bleken we alweer te laat te zijn en dus weer de nachtportier gebeld, welke ons vriendelijk aan een plekje geholpen heeft.

De camping was iets minder "bevolkt" dan de campings van de afgelopen dagen, maar dat mag de pret niet drukken. De plaatsen zijn groot, het sanitair is netjes en ze hebben een zwembad en speeltuintje dus wat willen we nog meer. En terwijl ik het eten ben gaan klaarmaken zijn dochter- en manlief nog even een duik in het zwembad gaan nemen. Hier waren ze echter snel van terug omdat het water nog kouder was dan het zwembad van gisteren. Dan maar een lekkere warme douche.

Na het eten en de afwas gekeken naar de ondergaande zon en het opkomen van een noodweer, wat uiteindelijk gelukkig is uitgebleven. Daarna samen nog naar de foto's van vandaag gekeken en vervolgens Ylva moe maar voldaan in haar holletje gestopt.

Lieve groet Antoinette, Roel en Ylva xxx...