Op verkenning in Auckland City - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Fam Konings - WaarBenJij.nu Op verkenning in Auckland City - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Fam Konings - WaarBenJij.nu

Op verkenning in Auckland City

Blijf op de hoogte en volg Fam

18 December 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

We hebben het vanmorgen rustig aan gedaan. We zijn op het gemakje opgestaan en aangekleed. Daarna hebben we lekker buiten ontbeten want ondanks dat het bewolkt is, is het qua temperatuur wel lekker. Vervolgens hebben we afgewassen en opgeruimd en heeft Ylva fijn gespeeld in het speeltuintje. Tegen 10.30u waren we klaar en hebben we onze spulletjes bijelkaar gezocht om richting Auckland city te gaan.

"Inspector Roel" had gisten al vooronderzoek gedaan en dus wisten we precies waar we welke bus hoe laat moesten hebben. Na een goed uur door de voorsteden te hebben gecrost (want ook de bussen rijden hier als gekken), zijn we in het centrum aangekomen. Ylva had in de tussentijd een tukkie gedaan, dus die was goed uitgerust.

In het centrum zijn we eerst een bakkie gaan doen want daar hadden we zin in en waren we ook wel aan toe; een lekkere Latte met een stukje cheesecake. We hebben toen meteen de kaart van het centrum een beetje bestudeert (voornamelijk Roel want die is bij ons de kaartlezer) zodat we wisten waar we naar toe wilden lopen.

Na ons bakkie zijn we als eerste richting de haven gelopen. Hier lag nl. zowel het informatiecentrum (waar we nog wat wilden navragen over de bus en over de dierentuin) als de infodesk van "Explorer NZ" (het berijf waarmee we evt willen gaan Dolphin-watchen).

Bij het informatiecentrum waren we snel klaar en dus doorgelopen om te kijken wat de kosten zijn om te gaan Dolphin- watchen en of het mogelijk is om dit morgen (op de verjaardag van Bomma) of overmorgen te gaan doen. Deze twee dagen wordt het (voor zover we de weersvoorspellingen nog durven te geloven) redelijk tot mooi weer en dat moeten we toch wel een beetje hebben. Morgen gaat het helaas niet lukken omdat er dan geen boot vaart, maar donderdag kon het wel. We hebben even overlegd en ondanks dat het ons wederom een klein ripje uit het lijf kost, hebben we toch besloten om het te doen. Enerzijds omdat we nu de kans hebben en anderzijds (en dat is misschien wel de belangrijkste reden) omdat Ylva het héël graag wil ("dat is mijn wens mamma") en zij dit meer dan verdient. Ze heeft zich immers super goed gedragen en alles buitengewoon goed mee gedaan en mee gehobbeld, dat we dit nu voor haar doen als beloning en waardering.

Nadat we alles geregeld hadden en onze trip voor donderdag hebben vastgelegd, zijn we een tourke door de stad gaan maken. Deze keer eens niet met de vertrouwde "Hop on Hop off" bus maar met ons eigen vertrouwde vervoermiddel, de voetenwagen. Het was ondertussen beginnen te regenen dus dat was iets minder.
Als eerste zijn we langs de "Sky Tower" gelopen, een 328 mtr hoge toren waar je in kunt en dan een fenomenaal uitzicht hebt over de stad en weide omgeving. Omdat het weer echter te slecht is en je dus niks ziet, hebben we daar vanaf gezien. Wel hebben we staan kijken hoe iemand ging "Sky Diven" vanaf de toren. Je wordt dan vast gebonden en kunt dan vanaf de toren naar beneden springen. Het schijnt dat het een kick geeft, maar voor 200 NZ$ weet ik wel een andere kick te bedenken, zeker omdat het maar 1 minuut duurt!.

Van de Sky Tower zijn we doorgelopen naar de "Victoria Market (die hebben ze hier ook in iedere grote plaats maar is toch niet vergelijkbaar met AUS). Hier aangekomen bleek het gewoon een "luxe" winkelcentrum met allemaal kleine lokale winkeltjes; niks bijzonders dus. Wat wel "bijzonder" was, was dat in één van deze ruimtes de Kerstman zat en volgens Ylva was dit de echte want hij had een dikke buik en mooie krullen baard!. Natuurlijk wilde onze kleine meid even bij hem op schoot en heeft ze hem een hele dikke knuffel gegeven. Toen hij haar vroeg wat ze graag wilde hebben voor Kerstmis was haar antwoord: "een Koala knuffel". Toen we buiten kwamen en ik haar vroeg waarom ze een Koala knuffel had besteld, zei ze: "omdat ik die graag wil hebben en we "vergeten" zijn die te kopen in Australië en dit was mijn laatste kans om hem te bestellen". Tja.....afwachten of de Kerstman hem zal brengen.

Buiten gekomen bij de Kerstman zijn we terug richting het centrum gelopen en hebben daar nog een beetje rondgekeken en wat souveniertjes gekocht. Ylva wilde graag voor haar en haar vriendje en de vriendjes van de klas en de juf wat kopen en natuurlijk hebben we dat gedaan. Daarna zijn we op ons gemak nog een bakkie gaan doen en vervolgens terug gelopen naar het punt waar we onze bus moesten nemen; gelukkig was het inmiddels wel gestopt met regenen. Na een kleine 10 minuutjes wachten, kwam de bus eraan en zijn we ingestapt.

Het heeft wederom een goed uur geduurd voordat we terug bij de camping waren. Hier aangekomen zijn we eerst nog even een paar boodschappen gaan doen voor het eten en geloof het of niet maar het zonnetje was inmiddels goed beginnen schijnen (alleen heb je er niet meer zoveel aan als het al 17.00u is). Omdat het nog zo'n lekker weer was, zijn we eerst nog even buiten gaan zitten en hebben we ons wat gedronken. De camping begon alweer goed vol te lopen en dus konden we ff lekker gaffelen. Tevens heb ik samen met Ylva het "kadootje" voor Bomma gemaakt wat we haar morgen gaan geven.

Tegen 18.00u ben ik gaan koken en is Ylva nog even fijn gaan spelen in het speeltuintje. Daarna hebben we gegeten, afgewassen, gedoucht en Ylva bedklaar gemaakt. Met het naar de foto's van vandaag kijken waren we snel klaar omdat we er nauwelijks geschoten hebben. Dit kwam enerzijds door het slechte weer en anderzijds omdat er weinig bijzondere dingen waren. Auckland is ons als stad heel erg tegengevallen; net als alle andere "grote" steden in Nieuw Zeeland.

Inmiddels was het 20.30u en tijd voor onze kleine meid om naar bed te gaan. Dit onder luid protest want ze was niet moe (dat kind is niet moe te krijgen) maar daar hebben we ons niets van aangetrokken. Daarna een lekker kopje thee gemaakt en toen samen op de bank naar weer een aflevering van "Boer zoekt vrouw" gekeken........Heerlijk!.

Slaap wel en tot morgen.

Lieve groet Antoinette, Roel en Ylva xxx...

• 21 December 2012 - 19:24

Martijn En Maike, Benthe En Yfke :

Wat een mooi verhaal wederom. Heel veel groetjes vanuit weert