Uiteindelijk onze laatste reisdag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Fam Konings - WaarBenJij.nu Uiteindelijk onze laatste reisdag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Fam Konings - WaarBenJij.nu

Uiteindelijk onze laatste reisdag

Blijf op de hoogte en volg Fam

17 December 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

We zijn vannacht wakker geworden door de regen en toen we vanmorgen de gordijnen openden regende het nog steeds. Het was voorspelt, maar stiekem hoop je dat ze er (net als met de zon) naast zitten.

Op ons dooie gemak zijn we opgestaan en hebben we ons aangekleed om vervolgens alle tijd voor het ontbijt en de afwas te nemen. Het was immers toch slecht weer en we hadden niks speciaals op de planning.
Terwijl wij bezig waren met ditjes en datjes en de camper klaar aan het maken waren voor vertrek, is Ylva eens gaan kijken wie er allemaal online waren om vervolgens op het gemakje met iedereen te skypen. Ook haar vriendje Siebe was nog wakker (nou ja wakker...die lag doodmoe op de zetel) en dus hebben ze weer even kunnen bijkletsen en samen de dagen geteld die het nog duurt voor ze elkaar weer zien; want dat ze elkaar missen dat is een ding wat zeker is. Nadat Bomma en Bompa, Opi en Omi, Jetje met Kane, Veerle en tante Yvonne voorbij waren gekomen, zijn we vertrokken.

De planning voor vandaag is dat we tot Orewa rijden en dan morgen tot Russell omdat we woensdag graag bij "Bay of Island " "Dolphin-watching" met Ylva willen gaan doen.

Omdat onze band weer slap stond, zijn we eerst gestopt bij een tankstation om er wat nieuwe lucht in te blazen. Helaas bleek dit niet voldoende (een camper band heeft meer lucht nodig dan dat deze apparaten die bestemd zijn voor personenauto's geven) en dus zijn we naar een bandenzaak gereden en hebben gevraagd of ze er hier even naar wilden kijken en wat lucht in wilden blazen; dit hebben ze gedaan. Ondertussen was het 10.55u en konden we eindelijk op weg.

Via de HW5 zijn we als eerste richting "Tirau" gereden om daarna over te gaan op de HW1. In het plaatsje "Cambridge"zijn we gestopt om een bakkie te doen en een broodje te eten. Toen we daar zaten, merkten we alledrie dat we eigenlijk heel erg moe zijn en het op dit moment een beetje gehad hebben. Gehad in de positieve zins des woords. We hebben de afgelopen weken zo ontzettend veel mooie en bijzondere dingen gezien en meegemaakt dat het hoofd vol zit en "rust" nodig heeft.

Met het buikje gevuld zijn we, nadat we eerst nog even bij het informatiecentrum geweest zijn, weer verder gereden. Gelukkig zat onze band nog steeds vol dus dat was een meevaller. Met het zachte getik van de regen op onze voorruit zijn we richting "Hamilton" gereden. Vlak voor Hamilton zijn we afgeslagen en de HW1B gaan volgen.

In de tussentijd hebben we wat in de boekjes die we ons van het informatiecentrum hadden meegenomen, zitten bladeren en hebben we ontdekt dat je vanuit "Auckland" ook Dolphin-watching kunt doen. Daarnaast waren er nog een paar andere dingen die ons erg leuk leken om met Ylva te doen. We hebben de camper toen plan de campagne gemaakt. Ze voorspellen voor de komende dagen/week geen goed weer hier; nu weten we inmiddels dat dat zomaar kan veranderen, maar toch. Komt bij dat we eigenlijk moe gereden zijn en de enige reden waarom we naar het noorden willen rijden is om te Dolphin-watchen. Echter nu blijkt dat dit vanuit Auckland ook kan.......

Na kort overleg hebben we het "wijze" besluit genomen dat we tot Auckland rijden, de camping opzoeken en daar dan de rest van de week blijven. Er zijn daar een aantal leuke dingen die we met Ylva kunnen doen en het geeft wat meer rust. Voor ons maar zeker ook voor Ylva want ook aan haar begin je te merken dat het goed is geweest; ze mist Kane en Bomma, de vriendjes van de klas en de juf en ze wil weer graag naar school!.
Wij als volwassen zitten al "vol" van alles wat we gezien hebben en de indrukken die we hebben opgedaan, laat staan een kindje van 5. Komt bij dat Ylva het SUPER GOED doet en dingen heeft gedaan die heel veel kindjes van haar leeftijd niet zouden doen. Kortom: het is goed dat er rust komt.

Rond 16.30u zijn we op onze camping in Auckland gearriveerd. Helaas hebben ze geen zwembad, maar wel een klein speeltuintje en dat vond Ylva ook al goed. Terwijl wij de camper geïnstalleerd hebben (onze band is ondertussen alweer zacht) en eten gekookt, heeft Ylva fijn gespeeld in het speeltuintje. Daarna hebben we lekker gegeten en afgewassen en ons meisje bedklaar gemaakt. Ylva heeft toen nog even een dvdtje mogen kijken en wij hebben de planning van de komende dagen een beetje doorgenomen.

Ondertussen was het toch alweer 20.30u en ruim tijd voor onze kleine meid om naar bed te gaan; weliswaar onder licht protest, maar toen ze er eenmaal in lag, is ze vrij snel in slaap gevallen.
Wij hebben nog lekker een kopje thee gedronken en nog een aflevering van "Boer zoekt vrouw" bekeken. En nu.....nu gaan we naar bed want we zijn moe. Morgen is weer een nieuwe dag met hopelijk wat beter weer, maar één ding is zeker "we gaan er weer wat moois van maken".

Lieve groet Antoinette, Roel en Ylva xxx...

• 18 December 2012 - 11:47

Opi En Omi:

Hallo lieve, luitjes.
    Geniet nog maar even , maar het is te begrijpen dat de vermoeidheid toe slaat, gelukkig kunnen jullie in Maleisië nog even uitrusten en al een stukje tijdverschil weg werken.
    Dikke kus i en omi

• 18 December 2012 - 20:12

Frans En Truus Franssen:

He kilometervreters,

Het kilometer vreten zit erop. Wijze mensen nemen wijze besluiten. Een paar dagen extra "rust" nemen lijkt ons geen slecht idee. In jullie directe omgeving is vast genoeg te zien en te beleven om de dagen door te komen. Ylva de kleine meid moet zoveel indrukken een plaats gaan geven. Een hele klus. Maar dat geldt natuurlijk ook voor jullie. Veel plezier nog en al langzaam beginnen uit te zien naar Maleisië.

gr

• 19 December 2012 - 10:20

Wildred:

Hee vakantievierders,
    Wat lees ik de laatste kilometers in jullie camper gereden?
    Dan is het zo volgend jaar.....!
    Volgens mij is jullie reis intens genieten.
    Zoveel indrukken voor jong en oud!
    Dat wordt in Dilsen afkicken....
    Geniet nog van jullie reis de komende tijd.
    Groetjes, Wildred

• 19 December 2012 - 19:55

Jet&leon:

hoi ex nomads,
    als ik lees: het p.kk.-camperke dan kan ik geloven dat jullie dat onding willen laten staan. hadden zelf in september hetzelfde gevoel toen er lampekes in het dashbord gingen branden tijdens de reis...f.ck
    misschien een goed overgangsperiode nr de vakantie in Maleisie?
    geniet nog van het goed en moois ginder...
    trouwens hoe is het met je voet? volg je het advies van Dokter Alex?

teekitiezie