Ontbijt met de aap / batikken - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Fam Konings - WaarBenJij.nu Ontbijt met de aap / batikken - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Fam Konings - WaarBenJij.nu

Ontbijt met de aap / batikken

Blijf op de hoogte en volg Fam

28 December 2012 | Maleisië, Langkawi Islands

Na de "drukke" dag van gisteren waren we vandaag weer toe aan een relax dagje, daarom hebben we lekker uitgeslapen en zijn pas om 8.30u opgestaan. Ylva had ook al die tijd geslapen dus die was goed uitgerust.

Toen ze de gordijnen van ons huisje opende wachtte haar een verrassing: haar "vriendje Japie" het aapje van gisteren was terug gekomen en zat op het balkon op haar te wachten. Dat was natuurlijk helemaal het einde: "het aapje zit er". Ze was door het dollen heen en wilde hem meteen gaan voeren. Gelukkig hadden we nog wat rozijntjes die we hem als ontbijt hebben gegeven en hij vond ze erg lekker. Geweldig om te zien hoe dat beestje uit Ylva haar hand zat te eten en zij hem voerde alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Nadat Japie zijn buikje vol had, hebben we ons aangekleed en zijn we richting het ontbijt gegaan. De meeste bedjes bij het zwembad waren al voorzien van een handdoek en dus hebben wij die van ons er maar snel bijgelegd. Daarna zijn we op ons gemakje gaan ontbijten.

Voor Ylva duurde het allemaal te lang want die wilde graag zo snel mogelijk terug naar het huisje om te kijken of Jappie er nog zat. Bovendien had ze wat lekkers voor hem meegenomen en dat wilde ze hem graag geven. Helaas was Jappie er al van tussen. Onze kleine meid was helemaal verdrietig en ontroostbaar "ik vind hem zo lief en nu heb ik wat lekkers voor hem en nu is hij er niet meer". We hebben haar gezegd dat hij terug naar zijn vriendjes is en dat hij morgen wel weer zal komen (laten we het hopen want anders hebben we een nieuwe uitdaging).

Nadat de traantjes waren weggeveegd ging ons meisje weer snel over tot de orde van de dag: "mag ik mijn bikini aan en gaan zwemmen?". "Natuurlijk schatje". We hebben alle drie onze zwemspullen aangetrokken en onze bedjes opgezocht. Het zonnetje scheen al fel en goed wat betekend dat het heel warm gaat worden vandaag.

De hele morgen hebben we ons vermaakt in en rond het zwembad. Ylva heeft alweer wat nieuwe kindjes leren kennen (Truusje die eigenlijk Guusje bleek te zijn, is alweer weg) en wij hebben lekker rustig aan gedaan. Tegen 13.00u hebben we ons alle drie op ons bedje genesteld en een klein tukkie gedaan. Heerlijk!.

Je kunt bij ons op het resort een "Batikworkshop" doen en Ylva is daar al een paar keer gaan kijken en wil dit ook heel graag; we hebben haar dan ook beloofd dat ze deze vakantie dit een keer mag gaan doen. Ze is echter eigenlijk nog wat te jong omdat je je goed moet concentreren, maar uiteindelijk heeft ze mamma zo gek gekregen om met haar mee te gaan. "Gaan we samen batikken mamma, dat is gezellig". Ze weet het wel te brengen dat kleine ondeugd.

Omdat het s'middags heel warm is buiten en dus niet goed om je in de zon te begeven had ik voorgesteld om vanmiddag gaan te batikken, dat vond Ylva uiteraard een goed idee. Nadat ze eerst nog even had mogen oefenen (ze had dat eerder deze week ook al gedaan), is ze met haar eigen schilderij aan de slag gegaan. In het begin ging het heel goed ("ik vind het echt heel leuk mamma") en wist ze haar concentratie goed vast te houden, maar na verloop van tijd begon ze wat te verzwakken. Toen heeft mamma maar een handje geholpen en hebben we samen haar schilderij afgemaakt. Uiteindelijk zijn we er de hele middag mee bezig geweest en was het erg leuk om te doen (het werkt rustgevend) en eerlijk is eerlijk: het resultaat mag er wezen.

Ondertussen was het 18.00u en wilde Ylva nog even zwemmen: "ik heb vanmiddag hard gewerkt dus wil nog even relaxen" (oud wijf). We hebben haar nog een klein kwartiertje laten rausen in het water en zijn toen richting ons huisje gegaan. Jappie was in geen velden of wegen te bekennen en dus zijn we maar meteen gaan douchen.

Om 19.15u waren we alle drie "gestieft en gestefeld" en zijn we richting het restaurant gelopen. Hier kennen ze onze jonge dame ondertussen al (ze moeten altijd met haar lachen omdat ze altijd als een echt dametje met haar sjakoske komt aangelopen) en wordt ze vriendelijk begroet en krijgt ze haar stoeltje aangeschoven. Ze heeft het helemaal voor elkaar.
We hebben ons wat lichts gegeten omdat we (waarschijnlijk door de warmte) niet zoveel trek hadden. Wel hebben we ons tegoed gedaan aan een lekker toetje omdat het vandaag ging (alle andere dagen lag Ylva al te slapen en wilde we zo snel mogelijk terug) en het smaakte naar meer.....dus wie weet de komende dagen.

We hebben op ons gemak gegeten en nog even gekletst en tegen 21.00u zijn we terug naar ons huisje gelopen. Ylva hebben we meteen in bed gestopt want die was (naar eigen zeggen) moe. Zelf hebben we nog een kopje thee gedronken en naar Pirats of The Caribean gekeken. En nu, nu is het 23.30u en gaan we naar bed.

Slaap wel!.

Lieve groet Antoinette, Roel en Ylva xxx...

• 30 December 2012 - 10:10

Opi En Omi:

Hallo genieters van het mooie leven
    Wat geweldig, de apen op je terras, dat is wat anders dan een vogeltje dat zo juist bij ons op de vensterbank zat. En dan dat batiken leuk Ylva hopelijk past het nog in de koffer?
    Geniet maar lekker van de laatste warme dagen,wij zien jullie donderdag.
    Lieve knuffel omi en opi

• 30 December 2012 - 11:25

Leo De Heij:

Lieve Limburgse vrienden,

Hier maar eens een berichtje mij. Ik ben me bewust dat jullie zo heel langzaam (helaas misschien) aan huis moeten gaan denken. Ik wil jullie laten weten dat ik geweldige verhalen heb gelezen. Er is helaas wel enige tunnelvisie te lezen maar dat vergeeft Frits P jullie wel. Gelukkig ben ik wel op tijd om jullie op een speciale plek in de wereld een fantastisch mooi nieuw jaar toe te wensen !!! Het zal wel een heel speciaal happy new year voor jullie gaan worden. En als ik het dan toch over de terugreis heb, dan zou ik willen zeggen: en nou weer eens met je luie reet aan het werk Roely...(hihi) !!!!!

Enjoy !!

Groetjes, Leo

• 30 December 2012 - 12:34

Yvonne:

hallo,

weer 2 mooie verhalen..
    en wat een belevenis..apen op het terras!!
    en wat zien ze er schattig uit!
    ylva heeft vriendjes gemaakt met ze..geweldig!
    en ook nog een mooie batikenschilderij gemaakt..knap hoor!!
    nog heeeel veel plezier!!
    xxx yvonne

• 30 December 2012 - 12:38

Giel:

Vol bewondering hebben we weer een kijkje genomen op jullie site. Giel en ik vinden het verbazend dat jullie al zo veel exotische dieren in het echt, in hun habitat hebben mogen bewonderen. Ik ben stiekem een beetje jaloers :) En wat een prachtige natuur! Nog 2x slapen en er staat weer een nieuw jaar voor de deur. We wensen jullie alvast nog veel avonturen, een goede gezondheid en een behouden terugreis toe!

Tot binnenkort!
    Giel en mama Anne
    Oh ja, natuurlijk een dikke zoen en knuffel van Giel voor Ylva!
    xxx

• 30 December 2012 - 19:50

Frans Elly :

Hoi alle leuk jullie verhalen allemaal prachtig de natuur we wensen jullie een gelukkig nieuwjaar goede terug reis en neem een beetje zon mee groetjes hoi

• 30 December 2012 - 20:17

Anita, Stefan En Swen:

Nog eventjes een berichtje uit een nog steeds erg nat Nederland, voordat jullie een aantal uren voor ons het nieuwe jaar inknallen.
    Het zwembad ziet er heerlijk uit en ik ben blij dat het resort uiteindelijk toch nog meevalt.
    Geniet nog een paar daagjes van de zon.
    Alvast "unne gooje roetsj". We wensen jullie alvast een gelukkig nieuwjaar, een goede terug vlucht en hopelijk tot snel ziens, want we hebben jullie toch wel gemist.
    Dikke knuffel van de Pluisjes.

• 30 December 2012 - 22:05

Veerle:

hallo reizigers ...

alweer een avontuur ... apen op jullie terras en bijna in jullie huisje ... 'k ben eigenlijk wel benieuwd Antoinette hoe je deze deruit zou gekregen hebben ... (hihi, ik kan me er al iets bij voorstellen...)
    Geniet daarachter nog van enkele heerlijke, relaxte, zonnige dagen ...
    Alvast onze beste wensen voor het nieuwe jaar, maak 'ne goeje roetsj en kom gezond & wel weer thuis !!

ps. vergeet jullie regenjas & een trui niet in de handbagage te stoppen anders zien jullie eruit als verzopen katjes in t-shirt met het weer dat het hier is ...

groetjes !!