Een regenachtige reisdag - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Fam Konings - WaarBenJij.nu Een regenachtige reisdag - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Fam Konings - WaarBenJij.nu

Een regenachtige reisdag

Blijf op de hoogte en volg Fam

05 December 2012 | Nieuw Zeeland, Motueka

Na een nacht met alleen maar regen zijn we vanmorgen rond 08:00 uur opgestaan. Toen we de gordijnen van onze camper open deden zagen we dat het grasveldje van de camping nagenoeg helemaal onder water stond. We waren blij dat we gisterenavond voor vaste ondergrond gekozen hadden. Na onze vaste ochtend rituelen zijn we rond 10:00 uur in de stromend regen van onze camping afgereden.

Vanmorgen tijdens het ontbijt hebben besloten om er vandaag een reisdag van te maken. Dit omdat het volgens de weersverwachtingen vandaag de hele dag blijft regenen. Voordat we richting het noorden van het zuider eiland zijn gereden hebben we eerst nog een bezoekje gebracht aan Westport. In het plaatselijke VVV kantoor hebben we enkele foldertjes gescoord. Daarna hebben we door de hoofdstraat gelopen. Maar omdat het zo hard regende hebben we al snel ons campertje opgezocht en zijn richting Motueka gereden, onze eindbestemming voor vandaag. Motueka is een mooie uitval basis om het "Abel Tasman park" te bezoeken. Dat willen een van de komende dag gaan doen.

De ochtend hebben we alleen maar regen, regen en nog een regen gehad. Hierdoor ontstonden er links en rechts wel enkele mooie watervalletjes. Dus hebben we van een nood een deugd gemaakt. Rond de middag natuurlijk gestopt voor een bakkie en iets lekkers. Na de middag weer verder gereden.

In de loop van de middag stopte het zelfs met regen en liet de zo'n zichzelf zien. Wat een genot. Toen we rond 17:00 uur op onze camping aan de rand van Motueka aankwamen scheen de zon zelfs. We hebben een mooi plekje op de camping opgezocht en Ylva is samen met pappa gaan zwemmen. Mamma heeft ondertussen het eten klaar gemaakt. Na het eten hebben we met Ylva in de speeltuin gespeeld en voor het slapen gaan nog even naar de foto's gekeken. Toen Ylva in bed lag hebben we naar de weersverwachtingen voor de komende dagen gekeken en daar onze plannen op aangepast. Morgen voorspellen ze toch nog regen maar als het goed is zal de dag daarna de zo'n weer flink gaan schijnen. Die dag willen we naar het Abel Tasman Park gaan.

We hebben nog een kopje thee gedronken en zijn daarna naar bed gegaan. Ondanks de vele regen toch weer een mooie dag in dit prachtige land.

Slaap lekker.

Lieve groeten van Antoinette, Roel en Ylva.